tirsdag 22. januar 2013

Hjemmelaget leketelt!


I anledning Emiliam sin 1-års dag som er 12.januar, så hadde jeg så gjerne lyst til å lage et leketelt i gave!
Kunne nok spart både tid og arbeid ved å kjøpe et, men da hadde jeg jo ikke fått det i de fargene jeg ønsket -når det først skal henge synlig i stuen :-)

Brukte altfor god tid inne hos Stoff & Stil i Bergen..., ble forvirret over alle de flotte tekstilene der inne! Hva skulle jeg velge? Passer de sammen? Jeg kan jo ikke sy! Hva har jeg nå funnet på- kommer jeg til å forstå oppskriften?! Hehe.

Vel, etter å ha lest og gjentatt punktene i oppskriften minst 5 ganger (...og allikevel noen småfeil har det blitt) så kom jeg i mål og her er resultatet!


Kjøpte rundt rør med åpning, hos Stoff & Stil, så kan teltet vaskes om nødvendig. (Du kan bruke rockering også, da kan det være lurt med hemper på veggsidene som skal henge rundt -om man vil vaske det.)


Lengden er tilpasset normal takhøyde, så inntil videre er det litt overflødig stoff på gulvet.


Ett av vinduene har fått gardin :-) Det andre må jeg kjøpe litt mer stoff til. Gikk litt mer enn beregnet da jeg klippet noe feil i starten. Mulig jeg skal sy på noe tyll i sprossene i tillegg, for å stenge vinduene helt- eller hva synes du??



Midten på teltet bak har fått en annen farge, litt oker farge med hvite prikker. Kjekt å bryte litt av, selv om teltet kunne vært ensfarget om man ville. En pute fikk jeg sydd ekstra av stoff restene. Den til venstre er fra «Puteguri» på facebook! :-) love it!





En liten sjarmør har funnet seg godt til rette med boken sin! Ikke lett å ta bilde med en aktiv kar som han, noe uklart, med teltet ble godt mottatt; og da sier jeg meg veldig fornøyd!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar