onsdag 23. januar 2013

Ommøblering skaper trivsel!

 
Jeg er den typen som alltid forandrer på ting hjemme. Sjelden at ting får stå på samme sted lenge om gangen. Man finner alltid en bedre løsning eller så ser det i grunn bare koseligere ut. Når jeg ommøblerer gjør jeg det rett og slett av trivsel grunner.
 
Når man har begrenset plass så må man gjøre det beste utav det og nytenkning gjør at jeg trives lenger. Jeg er grusom-flink til å rote, men jeg er også flink til å rydde og få ting på stell -en veldig grei kombinasjon, hehe...!
 
Vi blir nok boende i kjellerleiligheten en god stund til, har tidligere nevnt at vi ønsker å kjøpe oss hus, men vi får se når den tid kommer. I mellom tiden ommøblerer jeg stadig, hihi, og håper å gjøre oppussings prosjekter ferdig til den dagen hvor vi får et eget hjem. 
Nå er sofaen plassert i motsatt ende av stuen, hvor det blå blir dominant. 


 
Denne bukken er kjøpt på Biltema og jeg hadde tidligere planer om å endre den litte grann. Den er perfekt til alle pleddene våre!
Var lenge på jakt etter et teppestativ, men fant ingen favoritter. Den beste løsningen har jeg nå funnet i denne.


 
Lampeskjermen har jeg trekket om i nyere retro stoff. Selve foten, duk og kommode er loppefunn.

 
Detaljene på sofaen er flotte! "Future 3-seter" er kjøpt hos LIVING og den er en favoritt!! Har to 1-seter stoler i samme serie i fargen grå.

 
Fremdeles ikke lei rørstolen som er bruktfunn. Veggen bak er Lady Pure Color sin "Retroblå". Love it!

 
Rund velur pute fra BLOOMINGVILLE. Den stilige hjorte-vasen bak er fra NILLE.

 
Dette er ett av mine kjøp på "Retro-marknaden" i Haugesund for noen uker siden. Kunne selvfølgelig laget slike selv, men den flotte tapeten hadde jeg ikke selv :) Kjøpte også gul lampe der og noe retro stoff. En kjempe digg marked med masse flotte ting for oss retro-elskere!




Speilet er ifra IKEA, re-designet med tapeten "Pip" ifra EIJFFINGER.
 
 
Noe oppshining skal teak kommoden også få en dag. I denne samler jeg alle interiørbladene mine.
I helgen som kommer drar vi igjen på loppemarked og håper å finne noen skatter :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar