onsdag 23. januar 2013

Pendel makeover -gammelt blir nytt!

 
Blogget tidligere om denne pendelen i gullfarge som jeg kjøpte på gjenbruks butikken. Hadde noen ideer om hvordan jeg skulle endre den. Jeg tenkte blant annet på å:
  • spray lakkere den hvit, deretter legge blondegardin over og spraye med sort spray.
  • kjøpe hvit fimo deig/kitt, legge blondegardin over og kjevle den inn i deigen og deretter legge deigen over lampen til tørk. Når den var ferdig tørket så skulle deigen limes fast. Om dette hadde funket -vet jeg ikke, men verdt et forsøk!
  • spray lakkere den hvit utenpå og legge blondegardin inni pendelen og deretter spraye med sort spray. Hadde blitt et stilig mønster inni nok.
  • strikke ny skjerm til å ha over (...måtte nok spurt søs om å hjelpe å strikke da, så den planen la jeg fort i fra meg).
Men...
...det ble altså med planene. Her ser du det endelige resultatet av pendel makeoveren:

I og med at vi har kjøpt oss ny salong så tenkte jeg at denne pendelen ville bli flott over teakbordet jeg skal freshe opp igjen. (Kommer til å blogge om det om ikke så lenge.)
 
Jeg valgte rett og slett å gå for sort spray. Den er varmebestandig og herder ved oppvarming. Lyspæren inni kan være opptil 100watt; men tviler sterkt på at vi noen gang får behov for slik styrke. Forresten, hvor bruker man en så sterk lyspære...? Har sprayet fire lag med sort og brukte ikke primer, da den sorte sprayen ikke skulle ha grunning under.
 
Ledningen i blått er i fra NUD Collections og jeg håper det blir riktig så stilig sammen med 3-seteren i blått.
Lurte litt på om jeg skulle ha gått for hvit pendel i stedet, men kom til å tenke på at 1-seter stolene som vi har bestilt i grått har mørke ben; så fargen blir plukket opp igjen i pendelen. Regner med at det skal matche og hvis ikke...?

Ja, må alt idag egentlig være helt plettfritt og stilrent? Det tror jeg ikke på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar