onsdag 6. februar 2013

BaCk To ScHoOl -Skolepult fra Gjenbruk'en

 
Kan tro jeg gledet meg til å hente denne skolepulten på Gjenbruk'en forleden dag! Jeg var så heldig å være i butikken dagen den ble funnet på "dumpen" som vi sier, og har bare ventet på at den skulle komme for salg -250kroner! Kjempe greier det.
 
Nå passer den riktignok ikke heeelt inn her, ja, det gjelder nok stolen og lampen også, men jeg har planer for den med tiden. En mer passende skolestol skal få plass under og et arkivskap skal få dele på plassen ved siden av.
 
 
 
"Verdens" kuleste sparebøsse er ifra SØSTRENE GRENE
 
 
 Fremdeles like glad i disse glade retro blikkboksene kjøpt på RETROMARKED
 
 
Skulle jo gjerne ha visst hvilket årstall man brukte disse typiske pultene. Vet du? Mulig de var rett før min tid på barneskolen. Kan det være et sted mellom 80 og 90-tallet?
 
 
Bordlampe fra BLOOMINGVILLE
Veggfarge: Lady Pure Color "RETROBLÅ"
 
  
TIVOLI stol fra VERNER PANTON/Montana

4 kommentarer:

  1. Herlig! Jeg likte alt jeg. Gøy med litt forskjellige farger og stiler sammen : )

    SvarSlett
    Svar
    1. Så kjekt og se at du ble med inn her, Ewy Marie! Kjempe koselig med tilbakemelding fra deg :)

      Klems!

      Slett
  2. Pulten ble brukt på 70-tallet og kanskje før det også.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for svar! Noen mener 50-60 tallet, så 70-tallet og lengre tilbake i tid da :)

      Slett