mandag 11. februar 2013

Nytt prosjekt: Heklet gulvteppe

 
Det er noe med denne heklingen altså! Nå har jeg flere prosjekter gående, to av dem tar litt tid, så det blir nok en stund til jeg får vist de frem. Hekling tar mindre plass enn møbler, veldig greit, så for en liten stund så erstatter heklingen hobbyen min med å pusse opp gamle møbler.


 
Har nå endelig tatt fatt igjen på prosjekt gulvteppe. Jeg har allerede heklet et stort gulvteppe til Emiliam, men det passet ikke helt inn som underlag i leketeltet jeg laget til bursdagen hans, at jeg likegodt har startet på et nytt!


Er så heldig å ha tilgjengelig lager med stoffreste-nøster hos min mormor, fra hennes tid med veving, og det er jeg riktig glad for! Da er det bare til å sette i gang med prosjekter når arbeidet faktisk er klart.

Håper å få vist dere resultatet av teppet snart!

4 kommentarer:

  1. Oi, så utrolig kul! Så flink du er altså!!! JEG vil også ha slikt teppe! Vanskelig? :))

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg lærte å hekle i oktober, tror jeg, så -ja, dette er enkelt synes jeg!

      Første teppe laget jeg etter oppskrift på:
      http://www.husetvedfjorden.blogspot.no/2012/09/diy-hekle-teppe-av-stoffremser.html

      denne gang prøver jeg ut oppskriften herfra: http://www.pickles.no/rundt-og-rundt-teppe/

      Kan du hekle, eller strikke kanskje?

      Silje

      Slett
  2. Googlet litt for inspirasjon til et barneteppe jeg skal hekle. Har kjøpt inn fargene, men ser på kombinasjoner rundt omkring. Likte fargene dine. Herlig! :)

    SvarSlett
  3. Hei, Eli Kristin!

    Kjekt at du fikk treff på mitt teppe :) Jeg har laget et annet som er ferdig, i fargene blått og grønt. Dette var mere nøytralt. Blir kjekt å se resultatet ditt, post gjerne linken her :)

    Silje

    SvarSlett