mandag 8. april 2013

Før & etter: Heklet lampeskjerm

Før

Siden jeg lærte å hekle i oktober så har jeg fått dilla!

 Kjøpte meg denne lampeskjermen hos Gjenbruk butikken, og for min del så hadde jeg ikke lyst å rive av stoffet engang. Syntes denne fargen bare var såå lekker! Vel, det var det ingen andre som syntes...høh...,så dermed røk hele stoffet av denne gang. En del flekker hadde den også, flaks for de...! :P

Etter

Fra gammeldags til litt mer moderne!

Jeg brukte vel alle kvelder i påskeuken på å bli ferdig, gikk litt sent med dette mønsteret, men man gir seg jo ikke før man blir ferdig. Godt er det! Er motiverende å se resultatet på noe man faktisk har laget selv!

Etter

Noen justeringer underveis ble det for å få heklingen til å sitte inntil skjermen. 
Mønsteret jeg valgte heter "Påfuglmønster".

4 kommentarer:

  1. WOW!!
    Impinert!!
    ...og du har akkurat lært deg å hekle??
    Helt utrolig bra :)

    Siw

    SvarSlett
    Svar
    1. Så utrolig kjekt å høre, TAKK!
      Lærte å hekle før jul og det er jo bare kjempe lett i forhold til strikking, synes jeg! ....og så er det så gøy å kunne si at man har laget det selv!

      Silje

      Slett
  2. Jeg er også imponert! =)
    Jeg lærte å hekle i november, men har hittil kun hekla med tykt garn (zpagetti). Kunne tenke meg å finne tålmodigheten til tynnere garn…

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk!

      Jeg begynte jo med stoffrester når jeg heklet, så jeg synes jo bomull eller ull garn er lettere å hekle med. Det går jo så fort med barne ting, så slipper tålmodigheten å settes på prøve :) Begynn med små prosjekter, så skal du se at du liker det :)

      Silje

      Slett