torsdag 9. januar 2014

Stue: Fra retro til moderne retro?


Det har skjedd en liten forandring hjemme i stuen!
For de av dere som har følgt bloggen en stund, så ser dere nok at den retro blå sofaen er borte! Vel, den er ikke lenger unna enn på lager hos mine foreldre inntil videre. Er litt for glad i den til å kvitte meg med den enda.

Det som skjedde var at min søs/svoger kjøpte seg ny sofa og da overtok vi denne. Det går litt i gjenbruk med oss to søstre og godt hjelper det til tider også. 
Den blå sofaen var litt ukoselig å sitte i, en typisk kaffe-besøk-sofa, så inntil vi får oss hus (guri, hvor mange ganger jeg sikkert har sagt det før, men sånn er det...) så duger denne kjempe bra i mellomtiden.


Så med sofa forandring ble det også utskiftning av puter og lamper. Lampene hadde jeg fra før av. Jeg er glad i retro møbler og ting, men plutselig følte jeg meg litt overrumplet av LITT for mye rundt oss. 

Både mannen og jeg følte dette stue-byttet gjorde godt. Man vil så gjerne skape en personlig stil, mikse gammelt med nytt, plutselig så var det litt mye gammelt, men så lærer man underveis også.



Klokken på veggen Roman av Arne Jacobsen vant jeg tidligere hos interiørbladet KK Living. 
Radioen er fra mammas tante, spraylakkert med black gloss. Skjenken er fra farfar, malt høyglans hvit og jeg har i tillegg skiftet ben.
Vinballong kjøpt på bruktbutikk i Danmark.


Så var det denne blå veggen da... den må nok males en annen farge med en rød sofa ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar