onsdag 12. februar 2014

DIY: Pledd/Sengeteppe i sikksakk-mønster (Missoni)


For litt over en uke siden startet jeg på et nytt hekle prosjekt. Har lenge hatt lyst å hekle meg noe med sikksakk mønster, men heklelysten forsvant litt i mørketiden som har vært. 
Nå virker dagene lysere og dermed kom giveren tilbake også! *smiler*

Jeg er enda ikke ferdig, det skal bli 90x120cm, så jeg har litt igjen på lengden. Mulig det blir sengeteppe til Emiliam, men det er et deilig pledd å tulle seg inn i også. 

Jeg har brukt DROPS sitt ullgarn "Merino Extra Fine" med heklenål 6. Grunnoppskriften er også fra Drops, mens farger er selvvalgt og fargemønster hekler jeg på frihånd.

Mulig jeg begynner på et pledd til meg selv etterpå i litt mere Missoni stil. I tillegg er dette sikksakk-mønsteret også kjempe flott som vognteppe til de små!

Her finner du oppskriften:


Du finner også flere oppskrifter og inspirerende tepper bl.a. her:

1 kommentar: