onsdag 19. februar 2014

Hekling: OL-luen 2014


Midt i heklingen av pleddet/sengeteppet måtte jeg rett og slett bryte av; for nå er det OL-luen som gjelder! *smiler* 
Det er rett og slett litt morsomt å henge seg med på en slik trend! 

Ikke kan jeg strikke, så det ble ingen Skappel-genser på meg, men OL-luen derimot, har det blitt laget noen av allerede. 

Det florerer i gratis oppskrifter på nettet og jeg har prøvd forskjellige. Jeg har mikset noen oppskrifter sammen og slik ble min lue.

Dette er halvstaver med heklenål 6mm og jeg har brukt Sandnes Garn: "Lanett BabyUll" nr.5930 og den røde kanten er nr. 4128

I mens jeg venter på garn fra Dale nr.5914 så har jeg også idag fått kjøpt litt Viking-garn i blåfarge nr. 9122. En fin mellomvariant av den originale og denne som er avbildet.

En lue som er laget på en kveld, kjempe gøy! Nå får jeg se om jeg prøver meg på pjoning som den originale OL-luen er heklet på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar